måndag 16 april 2012

Chips på Västerbottenost

I helgen så köpte jag färdigriven Västerbottenost.
Den la jag ut i högar på en plåt med bakplåtspapper, satte ugnen på 150° och "grädda" dom. Man måste hålla koll, för i slutet går det fort och då kan man lätt bränna dom. Men om man tar ut de i tid så är det helt ljuvligt goda att äta som chips.

Tips! Får du lite ost över... strö de på Oopisar.

Oopisar - recept
3 ägg
100 g Philadelphia ost

Vispa äggvita hårt, blanda ost och äggulor. Vänd ner de försiktigt i vitorna. Klicka ut 6 högar av smet. Grädda i ugn på 150° i ca 30 min. Strö på Västerbotten ost om du vill. Eller smaksätt de med nåt som du gillar. Fetaost, soltorkade tomater. Kanske prova att ha i kakao och mörk choklad i bitar.. jag ska testa att variera dessa små godingar. Som jag skrev förut så var de goda med Cream Fresh, röd stenbitsrom och rödlök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar